215-5151681

Καθημερινά 10:00 - 21:30

01 Feb 2018

BY: Ανδριάνα Γεροντή

Όλες οι κατηγορίες

Comments: No Comments

Η αυτοπεποίθηση σχετίζεται με τη γνώση του εαυτού μας, με την εκτίμηση προς εκείνον, και μέσα της συμπεριλαμβάνει τον αυτοσεβασμό, την αξιοπρέπεια, την πίστη και την πεποίθηση ότι ζούμε μια όμορφη ζωή που μας αξίζει.

 

Όταν φυσικά μιλάμε για γνώση εαυτού δεν εννοούμε κάποιον εξιδανικευμένο εαυτό που μας βάζει όρους και προϋποθέσεις, ώστε να ανταποκρινόμαστε στα καλούπια της κοινωνίας. Μιλάμε για εκείνον που έχει δυνάμεις, αλλά και ευαισθησίες. Που έχει καλοσύνη, αλλά και αρνητικές σκέψεις, ανασφάλειες, αισθήματα απόρριψης, στιγμές μοναξιάς και αδυναμίας, όπως και στιγμές χαράς και ευφορίας. Έναν εαυτό που είναι ικανός να αγαπηθεί και αξίζει γι’ αυτό ακριβώς που είναι και όπως ακριβώς είναι.

 

Γιατί όμως καταλήγουμε να μην έχουμε αυτοπεποίθηση, τι είναι αυτό που μας κάνει να χάνουμε την πίστη στον εαυτό μας; Οι 4 πιο βασικοί λόγοι είναι:

 

1. Επειδή μάθαμε από μικρά παιδιά, μέσω γονεϊκών συμπεριφορών, να αμφισβητούμε συνεχώς τον εαυτό μας. Αυτή την συμπεριφορά αναπαράγουμε και ως ενήλικες, με αποτέλεσμα να έχουμε έντονη την ανάγκη της επιβεβαίωσης, ώστε να πιστεύουμε οι ίδιοι στον εαυτό μας. Πρόκειται, φυσικά, για έναν αγώνα μάταιο, δεδομένου πως η ασφάλεια έρχεται κυρίως από μέσα μας.

 

2. Αυτό που οι ίδιοι είμαστε δεν το θεωρούμε σημαντικό για να αγαπηθεί, να προτιμηθεί ή να γίνει αποδεκτό από κάποιον. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην δείχνουμε τον πραγματικό εαυτό μας, φοβούμενοι μήπως οι άλλοι καταλάβουν πως δεν είμαστε αρκετά καλοί και μας απορρίψουν. Προτιμούμε, λοιπόν, να δείχνουμε ό,τι οι άλλοι επιθυμούν, με στόχο να κερδίζουμε την αποδοχή και την αγάπη τους.

 

3. Από μόνοι μας οι άνθρωποι είμαστε κάποιες φορές πολύ επικριτικοί με τους εαυτούς μας, όπως ακριβώς ήταν παλιά και οι γονείς μας μαζί μας. Επικρίνουμε συνεχώς, δεν δεχόμαστε τα λάθη μας, κατηγορούμε και ζητούμε όλο και περισσότερα. Όμως όποιος αμφισβητεί τον ίδιο του τον εαυτό και υπονομεύει τις δυνατότητες του, παραμένει πάντα στην άκρη. Δεν δίνει την ευκαιρία στον ίδιο να προσπαθήσει και να γνωρίσει την λέξη επιτυχία. Και κάπως έτσι, παραιτούμαστε εύκολα, δεν προσπαθούμε και η αυτοπεποίθησή μας παραμένει σταθερά χαμηλή.

 

4. Η ντροπή, η οποία ωθεί τον άνθρωπο να κρύβεται και να μένει έξω από τη χαρά. Ντρέπεται μήπως οι άλλοι δουν πως δεν χορεύει καλά, ντρέπεται που δεν γνωρίζει γεωγραφία, που δεν έχει καλό αυτοκίνητο, που η οικογένεια του δεν είναι οικονομικά ευκατάστατοι, που δεν έχει μεγάλο σπίτι. Αντί να παραδεχτεί και να αποδεχτεί αυτό που είναι και έχει, προτιμά να κάνει πίσω, να μένει απ’ έξω, να μην προσπαθεί, να χάνει ευκαιρίες και να κρύβεται. Έχετε σκεφτεί ποτέ, πόσο κακό σας κάνει η ντροπή και αντιθέτως πόσο σωτήρια αποδεικνύεται η αποδοχή; Δοκιμάστε την επόμενη φορά να αποδεχτείτε εκείνο το κομμάτι του χαρακτήρα σας το οποίο σας δυσκολεύει και θα δείτε πως από τη στιγμή που θα αναγνωρίσετε πώς ντρέπεστε, η ντροπή θα έχει ήδη εξαφανιστεί.

 

Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε αυτοπεποίθηση;

 

1. Γνωρίστε τον εαυτό σας και αποδεχθείτε τον, ακριβώς όπως είναι. Μην περιμένετε από εκείνον να είναι τέλειος, όμως βοηθήστε τον καθημερινά, να γίνεται καλύτερος και να εξελίσσεται σε ό,τι επιλέγει.

 

2. Να είστε ειλικρινείς μαζί του. Μην φοβάστε να εκδηλώσετε τα αληθινά σας συναισθήματα. Μην φοβάστε να δείξετε την αδυναμία ή τον θυμό σας ή να πείτε «όχι” απλώς και μόνο για να μη χάσετε το όνομα του καλού παιδιού.

 

3. Επιτρέψτε στον εαυτό σας να κάνει λάθη, συγχωρέστε τον όταν τα κάνει και ρωτήστε τον τι έμαθε από αυτά. Έχει ανάγκη την αγάπη και την κατανόηση σας και όχι την κριτική σας.

 

4. Νιώστε ευγνωμοσύνη για ό,τι σας έχει δοθεί και θυμηθείτε πως τίποτα δεν είναι δεδομένο. Από την υγεία σας, μέχρι το σπίτι σας. Από την οικογένεια, τους ανθρώπους που αγαπάτε, μέχρι την δουλειά σας. Μην ξεχνάτε, λοιπόν, καθημερινά πόσοι τυχεροί είστε για όλα όσα έχετε καταφέρει και για όσα εξακολουθείτε να έχετε στη ζωή σας. Αυτή η σκέψη και το αίσθημα που γεννά θα σας δώσει δύναμη, ώστε να συνεχίζετε να κερδίζετε περισσότερα.

 

5. Εκμεταλλευτείτε την κάθε νέα ευκαιρία και πρόταση που σας δίνεται για κοινωνική συναναστροφή. Πείτε «ναι” σε πράγματα που δεν κάνατε, σε μέρη που δεν πήγατε, σε ανθρώπους που δεν μιλούσατε. Βγείτε έξω από τη ζώνη της ασφάλειας και παλέψτε με τα εσωτερικά σας τέρατα. Στο τέλος θα δείτε πως ήταν πολύ πιο εύκολο απ’ ό,τι περιμένατε.

Πηγή: https://boro.gr/196272/pws-mporoyme-na-apokthsoyme-aytopepoithhsh/

The following two tabs change content below.
Ανδριάνα Γεροντή
Ξεκίνησα τις σπουδές μου στον τομέα της Ψυχολογίας στο Luton University της Αγγλίας και συνέχισα στο SouthEastern College στην Ελλάδα. Εκπαιδεύτηκα στον Συντονισμό Ομάδων Σχολών Γονέων, στις Διαταραχές Λόγου, στις Μαθησιακές Δυσκολίες, στην Χοροθεραπεία για Ενήλικες (Laban Analysis) και Κινητική Θεραπεία για παιδιά (Veronica Sherborne.) Εχω κάνει εκπαιδεύσεις στην Κλινική Ψυχοπαθολογία sτην Συνθετική Ψυχοθεραπεία, στην Ομαδική Αναλυτική Ψυχοθεραπεία, την Ατομική και Οικογενειακή Συστημική Αναπαράσταση, στην Κλινική Ύπνωση, την θεραπεία της άδειας καρέκλας (Gestalt Therapy), στο Body Mirror System, στο Theta Healing Level 1 και 2 στο PECS (Σύστημα Επικοινωνίας Μέσω Ανταλλαγής Εικόνων) και είμαι πιστοποιημένη Συμβουλος του Αριστον Τεστ. (Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού) Μέσα από τη γνώση που απέκτησα απο τις εκπαιδεύσεις μου, δημιούργησα τη Μέθοδο «Από Πιόνι Βασιλιάς» μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να δουλέψει και να λύσει, θέματα Αυτοπεποίθησης. Στόχος μου είναι να βοηθήσω τους ανθρώπους να κατανοήσουν τον εαυτό τους και να έρθουν σε επαφή με την απίστευτη δύναμη που κρύβουν μέσα τους, ώστε να οδηγηθούν σε ένα κόσμο αγάπης, αποδοχής και κατανόησης. Κάτι που όλοι έχουμε ανάγκη και δικαιωματικά αξίζουμε!
Side bar