215-5151681

Καθημερινά 10:00 - 21:30

24 Feb 2020

BY: Ανδριάνα Γεροντή

Όλες οι κατηγορίες

Comments: No Comments

Η αντίστροφη μέτρηση για τις Πανελλήνιες εξετάσεις έχει ήδη ξεκινήσει. Πολλοί μαθητές βιώνουν έντονο στρες και περιμένουν με αγωνία να δουν τι θα προκύψει. Μαζί με αυτούς και πολλοί γονείς που (άλλοι σε μικρότερο και άλλοι σε μεγαλύτερο βαθμό) είναι και αυτοί αγχωμένοι για το μέλλον των παιδιών τους.

Ο ρόλος των γονέων όλη αυτή την περίοδο, είναι καθοριστικός, τόσο για την απόδοση, όσο και για την ψυχική ηρεμία των ίδιων των μαθητών. Τι γίνεται όμως όταν οι μαθητές είναι τόσο στρεσαρισμένοι με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του διαβάσματος;Πως μπορούμε να καταλάβουμε πότε η κατάσταση έχει αρχίσει να γίνεται δύσκολη για το παιδί;
Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα του Στρες των εξετάσεων είναι τα εξής:
Φυσιολογικά/ Βιολογικά συμπτώματα: πονοκέφαλοι, ζαλάδες, γαστρεντερικά προβλήματα, εφίδρωση, δύσπνοια, ταχυπαλμίες, μυϊκή ένταση, δυσκολίες στον ύπνο κα.
Μειωμένη απόδοση: δυσκολία συγκέντρωσης, προσοχής, συγκράτησης και επεξεργασίας πληροφοριών, δυσκολία στη διαχείριση του χρόνου κα.
Διανοητικά συμπτώματα: αρνητικές σκέψεις, χαμηλή αυτοεκτίμηση, απαισιοδοξία κα.
Συναισθηματικά συμπτώματα: στενοχώρια, θυμός, κακή διάθεση, εκνευρισμός, έλλειψη ενδιαφέροντος κα.

Τι θα μπορούσαν να κάνουν οι μαθητές προκειμένου να διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά το στρες
• Ρεαλιστικοί στόχοι. Όχι υπέρμετρες φιλοδοξίες οι οποίες επιφέρουν πίεση και πολύ πιθανόν να μην ανήκουν καν σε εσένα.
• Καλή οργάνωση της ύλης και ορθή διαχείριση χρόνου.
• Σωστός προγραμματισμός όσον αφορά στον τόπο/ χρόνο μελέτης. Χρειάζεται να υπάρχει σταθερότητα και πλαίσιο ώστε να νιώσεις ασφαλής και σίγουρος για το αποτέλεσμα σου.
• Συχνά διαλείμματα μεταξύ διαβάσματος, ώστε να καθαρίζεις τη σκέψη σου.
• Ισορροπημένη διατροφή (καλή ενυδάτωση του οργανισμού με χυμούς, σαλάτες, φρούτα. Απέφυγε τους πολλούς καφέδες, τη ζάχαρη, το αλκοόλ, τα τυποποιημένα τρόφιμα, τα λιπαρά φαγητά).
• Επαρκής ύπνος
• Να έρχεσαι σε επαφή με τη φύση ώστε να αποφορτίζεσαι και να γεμίζεις ξανά ενέργεια για νέα προσπάθεια.
• Βρες χρόνο για τον εαυτό σας για χαλάρωση για επαφή με φίλους. Μην αποκλείεις από τη ζωή σου τη χαρά και τη διασκέδαση. Όλα μπορούν να γίνουν μέσα από ένα σωστό χρονοδιάγραμμα και πλαίσιο.
• Διατήρησε τη θετική σου σκέψης την αισιοδοξία και την καλή σου διάθεση. Αυτό θα συμβεί θα είναι το καλύτερο δυνατό για σένα.

Ο ρόλος των γονέων

Ο ρόλος των γονέων σε όλη αυτή την περίοδο είναι καθοριστικός. Γονείς οι οποίοι είναι υπερβολικά επικριτικοί, αυταρχικοί, πιεστικοί και αγχωμένοι για το αποτέλεσμα, τείνουν να πιέζουν και να αγχώνουν περισσότερο τα παιδιά τους χωρίς κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Οι γονείς θα ήταν καλό να είναι υποστηρικτικοί, να τα ακούν και να είναι δίπλα τους διακριτικά χωρίς να τα πιέζουν και να τα αγχώνουν περαιτέρω.Ας δούμε τι θα μπορούσαν να κάνουν οι γονείς προκειμένου να στηρίξουν τα παιδιά τους στην απαιτητική αυτή περίοδο.

• Ύπαρξη ηρεμίας στο σπίτι προκειμένου το παιδί να μπορεί να μελετήσει και να αποδώσει στο μέγιστο.
• Αποφύγετε να το συγκρίνετε με άλλα παιδιά. Κάθε παιδί είναι μοναδικό, ιδιαίτερο, με ιδιαίτερες κλίσεις και ταλέντα και σίγουρα είναι το μοναδικό δικό σας παιδί που το αγαπάτε ότι και αν κάνει ότι και αν μπορεί και αυτό θα ήταν καλό να τους το επισημαίνετε συχνά.
• Να είστε πρόθυμοι να ακούσετε τις ανησυχίες τους υιοθετώντας μια ήρεμη στάση.
• Να επιτρέπετε στο παιδί να κάνει τις δικές του επιλογές όσον αφορά στη Σχολή προτίμησης και να μην του προβάλλετε τις δικές τους προσδοκίες. Σκεφτείτε πως η εργασία μας, είναι ένα μέρος στο οποίο περνάμε τις περισσότερες ώρες της ζωή μας. Ας είμαστε λοιπόν ικανοποιημένοι και ευτυχισμένοι μέσα από εκείνη.
• Να φροντίζετε έτσι ώστε να υπάρχουν πάντα στο σπίτι φρούτα, λαχανικά και «σπιτικό» φαγητό, θα κάνει το παιδί να νιώσει πιο ζεστά οικεία και υποστηρικτικά.
• Να ενθαρρύνετε το παιδί να κάνει συχνά διαλείμματα προκειμένου να ξεκουράζεται, να έχει επαφές με φίλους και να μπορεί με αυτό τον τρόπο να αποφορτίζεται.
• Να κατανοείτε την πίεση του και να σέβεστε τις ιδιαίτερες ανάγκες του αυτή την περίοδο.
• Τέλος, είναι πολύ σημαντικό να τονίζετε στα παιδιά σας ότι οι Πανελλήνιες είναι μία από τις πολλές λύσεις και διεξόδους που έχουν για το μέλλον τους και να μην ξεχνάτε να τους δείχνετε την αγάπη σας, ακόμη κι αν αποτύχουν γιατί σίγουρα αυτό δε σημαίνει ότι δεν αξίζουν ή ότι πάψατε να τα αγαπάτε. Έτσι δεν είναι;

Εν κατακλείδι, οι εξετάσεις είναι μια ιδιαίτερη και απαιτητική περίοδος τόσο για τους μαθητές, όσο και για τους ίδιους τους γονείς.

Είναι μία δοκιμασία για τους μαθητές αλλά και για τους γονείς τους, αλλά επί της ουσίας είναι μία από τις πολλές δοκιμασίες που θα περάσουν στη ζωή τους.
Οι επιλογές που έχουν είναι πολλές και ασφαλώς δεν εξαντλούνται στις Πανελλήνιες. Οπότε, οι μαθητές ας δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους, ας κάνουν την προσπάθειά τους ανεξαρτήτως αποτελέσματος. Χρειάζεται να αντιληφθούν ότι τυχόν αποτυχία τους στις εξετάσεις, μπορεί να αποτελεί ένα μεμονωμένο συμβάν και τίποτε περισσότερο.

Καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές!

ΠΡΟΣΕΧΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ
Ήθελες πάντα να ασχοληθείς με την ψυχολογία;
Ποτέ δεν είναι αργά!
Σπούδασε Ανασυνδυασμένη – Εκλεκτική Συμβουλευτική & Ψυχοθεραπεία

Μετεκπαίδευση στη Ανασυνδυασμένη Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία
Εξειδίκευση στη Ανασυνδυασμένη Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία

The following two tabs change content below.
Ανδριάνα Γεροντή

Ανδριάνα Γεροντή

Ανασυνδυασμένη - Εκλεκτική Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία
Διευθύντρια του ΚΕ.ΘΕ.ΣΥ , Ανασυνδυασμένη Ψυχοθεραπεύτρια,Πρόεδρος του Ε.Ε.Α.Ψ.Ε.Σ,Δόκιμο μέλος της ΕΕΑΣΘΣΨ,Επιστημονικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου Αιγαίου,Μέλος της IARPP,Μέλος HCCMA Ξεκίνησα τις σπουδές μου στον τομέα της Ψυχολογίας στο Luton University της Αγγλίας και συνέχισα στο South Eastern College στην Ελλάδα. Εκπαιδεύτηκα στην κλινική Ψυχοπαθολογία στην Συνθετική Ψυχοθεραπεία, στην Ομαδική Αναλυτική Ψυχοθεραπεία, στην Ατομική και Οικογενειακή Συστημική Αναπαράσταση, στην Κλινική Ύπνωση, Gestalt Therapy, στο Body Mirror System και στο Theta Healing Level 1 &2. Επιπλέον έχω εκπαιδευτεί στον Συντονισμό Ομάδων Σχολικών Γονέων, στις Διαταραχές Λόγου, στις Μαθησιακές Δυσκολίες, στη Χοροθεραπεία για Ένηλικες (Laban Analysis) και στην κινητική θεραπεία για παιδιά (Veronica Sherborne). Έπειτα από 19 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της ψυχικής υγείας έμαθα πως αυτό που χρειάζεται κάθε άνθρωπος είναι να τον κοιτάζεις στα μάτια και να νιώθεις τη βαθύτερή του ανάγκη. Για το λόγο αυτό δημιούργησα και το ΚΕ.ΘΕ.ΣΥ. Αυτήν την ανάγκη έχω στόχο να καλύψω εγώ και οι συνεργάτες μου, αγκαλιάζοντας τον άνθρωπο με αγάπη και κατανόηση και κοιτάζοντας το πρόβλημά του σα να είναι δικό μας. Βασικά εργαλεία σε αυτή την προσπάθεια αποτελούν η Ανασυνδυασμένη Εκλεκτική Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία αλλά και η μέθοδος «Από Πιόνι Βασιλιάς» μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να δουλέψει και να λύσει, θέματα Αυτοπεποίθησης.
Side bar